MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Varm Musselsmörgås!

Kategori: Fisk



Vilket fint väder med snö och sol men så jäkla kallt, jag klarar inte kyla längre, kanske jag är för
mager eller.....

Jag har köpt en jättebra täckkjol som känns som täckbyxor men superlätt att ta på/av. Den bästa
investeringen i vinter. Jag har även sett att tanterna på Östermalm har köpt då måste det
vara inne, tjoho.

Fick ett recept av ej jobbkompis på en varm musselsmörgås som blev så jätte god. Den passar även
till en förrätt. Man kan även göra små varianter och trycka ut runda bröd med ett glas, snyggt.

Jag testade på Erik i går och den fick full pott.

Gör ett vitlökssmör som Du brer på ett vitt bröd.
Lägg på musslor (burkmusslor)
Ta lite citron över musslorna
Klicka vitlökssmör på musslorna och riv lite ost.

In i ugnen 200 grader ca 15 minuter.

Följ bilderna:











Ikväll är det melodifestivaldeltävling med chips så klart!



Redan inköpta och provsmakade.

Ha en underbar lördag, kramar Ann


Kommentarer


Kommentera inlägget här: