MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Grekisk Mat!

Kategori: Allmänt



Först av allt vill jag tacka Michaela Lindell på Tele2 som kommenterat min blogg ang. mitt
telefonnummer till mobilen. Jag har faktiskt inte fått mitt nummer än, men det skall komma
denna vecka på ett nytt simkort. Tack för att Du bryr Dig Michaela.

I lördags blev det grekisk mat här hemma så vi fick lite resvibbar i kroppen.

Jag grillade spett i ugnen eftersom vi inte har någon grill här hemma det gick jättebra.
Några röror är alltid gott till och naturligtvis salladen med fetaost.

Aubergineröra gjorde jag så här:

Halvera auberginen och in i ugnen med lite olja på ca 30 minuter.
Svalna och gröp ur köttet, finhackas och blanda i lite yoghurt, slat och peppar. KLART

Tsatsiki gjorde jag så här:

Jag rev gurka och kramade ur vattnet, blandade med yoghurt, riven vitlök, salt och peppar. KLART


Spett på marinerad fläskfilé, grillades i ugnen i ca 15 minuter. KLART

Potatisklyftor och sallad till, mums.







Oj, vilken bild!





Vi använder laktosfritt.



Köttet marineras.









Ser väl gott ut och enkel.

Kramar Ann

Kommentarer

  • Tele2 säger:

    Hej igen Ann,



    Vi är glada att ditt nummer är påväg till dig. För oss är det väldigt viktigt att du känner dig nöjd med vår service så din kommentar är mycket uppskattad.



    Med vänliga hälsningar



    Michaela Lindell, Tele2



    [email protected]

    2012-02-01 | 13:21:47

Kommentera inlägget här: