MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Tomatsoppa o pannkakor!

Kategori: Allmänt



Känns som man vill äta vanlig vardagsmat igen, jag är lite nöjd på festmat.

Det blir en tomatsoppa som jag gjort tidigare (16 dec 2009), så enkelt och gott.
Om man inte orkar göra egen köp Arlas färdiga på tetra, finns två olika och dom är så goda.

Pannkakor med egen sylt eller färska bär till efterrätt förgyller dagen.

Jag älskar att läsa bloggar och i de flesta äter man nu LCHF dieten, dvs massor av fett och unviker
kolhydrater. Jag själv tror inte på att hålla dieter, ät bra mat och framförallt blandad kost.

Den stora boven är sockret så undvik läsk, godis, kakor mm.

Undrar hur blodfettet blir med mängder av fett, hjärtinfarkt beror delvis på att man äter
fel kost. Det skall bli spännande om 10 år när man kan göra en utvärdering av LCHF dieten.
Jag tycker inte att man som bloggare skall råda till olika dieter tänk om man ger fel råd.

Jag tror på det riktigt svenska ordet var LAGOM.





Mums!

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: