MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Musselgucka!

Kategori: Förrätter

 
 
En härlig musselgucka som man gör på ett kick. Jag hade den till fördrinken och den blev upp-
skattad. Gör den gärna några timmar innan Du ska äta den så den får gotta till sig.
 
Jag älskar som Ni vet drink med tillbehör. Behöver absolut inte vara alkohol bara ett glas med något
gott och smakrikt.
 
Mina föräldrar är hos mig och då är det full fart vill jag lova. Mycket fika och mycket bullar och mycket
utflykter och mycket ptata.....dom är otroliga för sin ålder.
 
Recept:
 
1 burk musslor
1 dl hackad rödlök
1 burk creme fraiche
½ dl dill
salt och peppar
 
Blanda allt och smaka av med salt och peppar, ät på en hård brödbit.
Jag bröt bitar av gott bröd så fick man själv lägga på guckan.
 
 
 
 
Ha det gött, kramar Ann
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: