MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Korvgryta!

Kategori: Kött



Lite nyttig mat för kropp och själ kan behövas. Själv tänker jag på att bikinin skall på eller våtdräkten,
vore inte snyggt med bilringar runt magen.

Jag har tipsat tidigare om att det är så gott och nyttigt med blomkålsris till isället för vanligt ris. Ni vet
väl att Jasminris är det sämsta riset, bilringarna växer bra på det.

Jag köpte fin kycklingkorv välkryddad, det finns massor av bra korv välj en favorit.

Recept.

1 hackad lök
några korvar
1 burk god tomatsås, finns mängder med goda och olika prisklassser.

1 blomkålshuvud

Hacka lök och stek med korvbitarna, häll på tomatsåsen och smaka av. Jag behövde inte tillsätta
några mer kryddor.

Låt koka ihop ca 5 minuter.

Riv blomkål på rivjärnets största hål.

Koka upp vatten och salt, i med blomkålsriset 2 minuter, sila av, klart.















Ser väl gott ut. Jag kan tala om att det var väldigt gott.

Ha en fortsatt bra onsdag i solen, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: