MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Onsdag lunch!

Kategori: Allmänt



Så har jag valt rätt ledig dag, SOL och det är 35 grader på min inglasade balkong, som ett växthus.

Idag blev det en sommarlunch i min ensamhet, avokado och köpt skagenröra, vad gott det är.
Ica Maxi hade så fina ÄTMOGNA avokados för 5 kronor styck, bravo Ica.

Jag drack tranbärssaft till från Brunneby, alla deras saftsorter är så goda, TESTA!

Jag köpte även en ny tidning som heter Jessicas mat, verkar riktigt kul.









Jag har även läst SvD och vissa artiklar får mig att bli galen.....



Dom som bestämmer på kommunerna har säkert fruktkorgar varje vecka
men hur kan dom göra så här. Man blir rädd för att bli gammal.
Dra in på smörklicken på en skorpa......



Dessa debatter om hen gör mig galen också, kan vi inte låta våra barn
vara det dom föds till han eller hon, hen låter inte klokt.

Visst finns det orättvisor mellan könen men är detta verkligen en lösning,
det förlöjligar debatten tycker jag som många andra.

Nu har jag gnällt färdig och ska plantera lite fina primula på balkongen.

HA en bra dag mina fina vänner, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: