MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Räkor i hollandaise!

Kategori: Fisk



Så är det fredag igen, veckorna flyger iväg. Den här veckan har man känt att våren faktiskt är
på väg, det liksom låter i marken av solen.

Här kommer en supergod och superlättlagad fredagsmiddag. Självklart har jag mina favoriträkor
i den. Jag har alltid en burk hemma i kylen, man kommer långt med goda räkor.

Hacka en stor gul lök, ca 200 gram champinjoner och stek i smör.

Tillsätt hollandaisesås, jag älskar Lallerstedts alla såser.

Sist i med räkorna (hela burken) och känns det lite tjockt häll i en skvätt mjölk eller grädde.

Smaka av med citron, salt och peppar. Garnering persilja.

Servera med ris.

Räcker till ca 4 portioner med en god sallad till.












Jag serverade allt på ett stort fat, riset runt och i mitten "guckan".


Kan det bli lättare!

Ha en underbar helg kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: