MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Stekt fisk med örtmos!

Kategori: Fisk


Så är det torsdag och snart är det fredag igen, vad tiden går. Tiden går snabbt när man har ett kul liv
och det har jag. Har jag inte kul så fixar jag det, man kan om man vill.

Visst gör vädret att man blir så jäkla positiv och lycklig. Bara att det ligger en lövblås i sovrummet
gör mig lycklig. Nu hoppas jag att Erik blåser ihop löven i en hjärtform som en man på tv gjorde,
det är romantik!!!!!

I går åt vi stekt torsk, örtmos remuladsås och sallad.

Jag panerade inte fisken utan stekte den med salt, peppar och smör.

Örtmoset är så enkelt men blir lite extra för att vara ett potatismos.

När moset är klart klippte jag i färsk timjan och basilika.





Lite extra örter på moset vid servering. Remuladsåsen är Lallerstedts så klart, min
nya såshjälte.

En god lite piffig vardagsmiddag.

Ha en bra och kul dag för det ska jag ha, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: