MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Pepparkaksdeg!

Kategori: Allmänt

 
 
Nu är det snart dax för pepparkaksbaket. Jag gör inte egen deg och har heller inget gammalt
familjerecept som många har. Vårat recept har alltid varit ICAs färdig deg i kyldisken.
 
Numer köper jag en god och bra deg på Gateau i Gallerian, väldigt god.
 
Jag hoppas Andrea vill baka pepparkaksgubbar med mig.......annars gör jag det själv,
(hoppas hon läser min bön).
 
 
Man kan även göra pepparkakspinnar, snyggt och enkelt. Det visade jag Er förra året.
 
I tisdags gick jag och tre jobbkompisar och åt lunch på Vapiano. Jag åt Caesarsallad med stora räkor.
Så trevlig miljö och dukning, färska örter på bordet tex.
 
Helt ok priser för den goda nylagade maten.
 
 
 
Vill hit snart igen.
 
Ha en bra dag trots det grå vädret, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: