MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Städtips!

Kategori: Allmänt

 
Nu är fru Forssell i städtagen ordentligt. Jag har blivit tipsad på TV om massor av bra sätt att få
fint hemma.
 
Det är så kul att städa när det syns att det funkar och är miljövänligt. Det finns ju hyllmeter med
olika produkter i affärerna men jag tycker att många är bara skit!!!!!
 
Nu har jag tvättat golven med en halv hink varmt vatten och två diskmaskinstabletter, det blev så
rent. Jag har rent hemma och städar säkert mer än det flesta men tom jag såg att det här var
såååå mycket bättre än allt annat.
 
Badrummet fick ättika och vatten i en sprayflaska så fick jag bort kalk utan att behöva jobba.
Doftar så man tror att man är en ättiksgurka, he he. Blev fint och blankt.
 
Om Ni har fettfläckar på tapeten efter att ha lutat huvudet, ni vet vid ovanför sängen eller vid soffan.
Köp en fralla och dela, tryck mot fläcken, frallan suger in fettet.
 
Skinn som blir mörkt och fult, riv en hård tvål (Barnängens) och blanda med lika delar vatten och en
skvätt olja för att återfetta skinnet. Smuten försvinner jättelätt. Testa först försiktigt.
 
Man brukar säga allt det går som  tåget när något går riktigt bra. Nu tror jag man får byta uttryck
tågen står ju jämt, som idag. Tur att Andrea sov här i natt eftersom hon skulle jobba.
 
 
 
 
I hinken med varmt vatten.
 
Lycka till, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: