MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Gerds syltkaka!

Kategori: Allmänt

Efter en underbar helg med massor av god mat och lantliv är vi i stan igen. Vi har plockat svamp, Erik har
fällt träd med grannen. Tur att vi har en så snäll granne som hjälpte till eftersom jag avskyr trädfällning,
jag är livrädd att något ska gå fel, trots att det är min motorsåg. Jag fick den i present en gång av Erik
så coolt, jag älskar den he he.
 
Självkllart är jag ute efter resultatet mer sol på vår tomt.
 
Nu ska ni få ett gammalt recept som jag har i min bok på Gerds kaka. Gerd är min faster och hon ger inte
bort recept i först taget.... undrar om det är ett recept från min farmor vore kul att veta. Min farmor var kock
och jätte duktig på att baka. Hennes recept finns hos Gerd..........dom vill jag haaaaaaaa.
 
 
 
 
Min fina gamla form som är så bra, man drar runt "pinnen" så lossar kakan, lätt som en plätt!
 
 
 
 
Testa den är jättegod och enkel att göra.
 
 
 
Så är björken fälld, bara resten kvar.
 
 
Lika bra att fortsätta med rönnbärshäcken, vi gör kalhygge för solen, ha ha.
 
 
 
Sommarens sista bukett.....
 
Ha en bra start på veckan, stor kram Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: