MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Matinspiration.

Kategori: Allmänt

 
 
Vad mycket härlig mat och vilka fina råvaror det finns i Italien. Jag älskar all inspiration man får
och sedan kan åka hem och testa, på mitt vis.
 
All pasta är ju underbar med härliga tomatsåser och andra grönsaker. Pizzor med massor av tomater, örter och mozzarella.
 
Jag köpte en del goda kryddor från en matmarknad som jag blev nöjd med.
Där fanns massor av både tomatsorter och vindruvor vi aldrig sett.
 
 
Spetsiga druvor.
 
 
Spetsiga tomater.
 
 
 
Pizzabotten med tomatsås som är gräddad och sedan färska tomater, mozzarella och ruccola. Pizza två
är pizzabotten med tomatsås som är gräddad och sedan mozzarella och rostad paprika på.
Så goda skall testas här hemma.
 
 
Såklart har jag mi Missoni t-shirt på mig, passar väl kanon i Rom.
 
Vet inte hur mycket glass jag åt, alla sorter var underbara. Jag åt nog något hela tiden när jag tänker efter,
Erik undrade hur jag fick i mig, he he.
 
Kramar Ann

Kommentarer

  • "syster Annika! säger:

    hej! vännen!
    Vilken underbar helgtripp ni haft, jag ÄLSKAR Rom. Anders och jag ska åka till Bergamo och bila runt Gardasjön i helgen. Vi firar 40 år, hur kan det gått till!!!Ni tycks ha haft fint väder, det får inte vi, såg just att det blir regn och rusk. Så det blir väl att sitta på restauranger och äta.....

    Kramar Annika


    Svar: O, vad mysigt att bila runt Gardasjön. Vädret ändrar sig snabbt så det kan mycket väl bli sol. Bara vara ledig och mysa tillsammans och äta gott är livet. Ha det jätteskönt och kör försiktigt, kram Ann
    Ann

    2012-10-23 | 11:35:36

Kommentera inlägget här: