MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Chokladkräm!

Kategori: Allmänt

 
 
I helgen har vi varit på landet i regnet. Det finns inget skönare än sova där när regnet smattrar mot
tak, fönster mm. Vi har varmt och skönt även i sängarna, värmemadrasser.
 
Vi bastade och promenerade, Erik paddlade. Jag plockade äpplen från vårat träd Alice, den största
skörd någonsin.
 
Självklart blev det massor av mat och jag tänkte börja med en efterrätt som jag hittat på själv, säkert
någon annan som hunnit före, men jag tror att jag är först, he he.
 
Vad sägs om en chokladkräm med blåbär och lite florsocker på.
 
Till fyra små glas eller formar:
 
125 gram mörk choklad
1 ½ dl vispgrädde
Bär, blåbär, hallon, björnbär eller .....
 
Koka upp grädden snabbt och av från plattan, i med små bitar choklad. Vispa hela tiden till
chokladen smält. Fyll glasen och in i kylen minst tre timmar, garner servera.
 
Jätte gott, och förbered gärna dagen före.
 
 
 
På med bären. Jag glömde fota när skålen var klar.
 
Jag köpte mörk choklad på IKEA, 5 kronor för 100 gram och jättegod choklad.
 
Varmrätten kommer i morgon, kram på Er alla, Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: