MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Svampstuvning!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Nu ska jag visa vad jag gjorde med mina stora svampar, stolt fjällskivling. Dom var jättefina inga
sniglar eller maskar i.
 
Jag hackade ner dom i mindre bitar och stekte ur allt vatten, det blev inte mycket svamp kvar,
otroligt vad vatten det är i dom.
 
Sedan i med en stor smörklick och steka på en stund och därefter vispgrädde. Nu ska grädden
gotta in sig i svamparna i minst 30 minuter. Häll på en skvätt om det tjocknar till.
 
Sist kryddade jag med salt och nymald peppar.
 
Självklart kan man använda vilken svamp man vill, champinjoner blir väldigt gott.
 
 
 
 
 
En god nygrillad köttbit, rostbiff.
 
 
Jag hade rostbiff, ugnsbakade rotgrönsaker i tunna bitar och svamstuvningen. En riktigt 10-poäng
middag. Ni måste stuva lite svamp kanske till lite köttbullar.
 
Idag är jag ledig så det blev sovmorgon ända till klockan sex!
 
Nu väntar dammsugaren, ICA MAXI, fika med föräldrarna.
 
Ha en bra dag, kramar ANn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: