MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Lax och avocadoröra!

Kategori: Allmänt

 
 
Här kommer recepten som jag lovade Er.
 
Jag bjöd på Leilas lax och avocadoröra och en chokladefterrätt.
Leilas röra serveras på rostat bröd med sallad och tomat.
 
4 personer
 
4 st avokado som Du skär i kuber.
1 paket kallröktlax som Du skär i bitar.
 
Blanda 2 msk stark senap och 4 msk majonäs.
 
Blanda allt och i med lite dill ev salt och peppar (jag uteslöt det)
 
 
Chokaldefterrätten 4 personer.
 
150 gram smör
100 gram mörk choklad
2 dl strösocker eller stevia som jag tog.
2 ägg
1 dl vetemjöl
1 krm salt

Smält smör och choklad.
Vispa ägg och socker men inte för mycket och pösigt, kakan blir inte kalddig då.
Tillsätt mjölet och salt.

Blanda i chokladblandningen.Sätt ugnen på 175 grader, ca 10 minuter. Den ska vara lite lös i mitten men kanterna skallvara lite hårdare.
 
Jag gjorde 4 stycken fina hjärtformar.
 
 
 
En lyckad dag, kramar Ann
 
 
 

Kommentarer

  • Emilie säger:

    Hej!

    Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

    Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

    För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

    Med vänlig hälsning,
    Emilie
    Hittarecept.se

    2013-05-07 | 15:16:41
    Bloggadress: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här: