MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Rotmos!

Kategori: Allmänt

 
 
Jag har alltid tyckt om rotmos men Erik tycker så där. Idag blev det rotmos och det är verkligen enkelt
och vilken bra mat. Jag köpte en fädigkokt helgskinka till, den kostade 39 kronor kilot.
 
Som Ni vet har jag en tryckkokare och det tog 10 minuter att koka rotmosen, rekord.
 
Jag tog hälften potatis och hälften kålrot och en morot för färgen skull.
Jag skalade potatisen, moroten och kålroten, skar i små bitar och slantade moroten.
 
När det var färdigkokt tog jag min potatis press. Blir det för torrt använd buljongen och
späd med. Salta och peppra lite extra.
 
 
 
Ja ja, lite kladd blir det.
 
 
Ser Ni mina fina rädisskott på moset. I morgon ska jag visa Er hur jag odlat dom.
 
Ha en underbar start på veckan, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: