MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Varm smörgåstårta!

Kategori: Allmänt

 
En favorit i repris. Varm smörgåstårta som alla tycker om och som man gör på ett kick.
 
Jag gjorde den i fredags och hade en god sallad till. Jag gjorde en stor så blev det även till
lunch i helgen. Gott att den är varm.
 
"Någon" undrade om jag bara gör god mat för jag alltid skriver det. Nix, jag gör även trist mat som
vi tycker så där om. Jag tycker inte jag behöver lägga ner arbete och visa Er dessa rätter när jag
inte kan rekommendera som. Det är faktiskt lite pyssel med att fota och skriva.
 
Denna gång tog jag burkchampinjoner för de färska var såååå fula, det var helt ok och
snabbt att bar hälla i stekpannan.
 
Köp en förpackning Polarbröd, det är 6 st halvmånar i. Lagom till 4 personer.
 
1 paket bacon
1 purjolök
1 stor burk champinjoner eller färska.
2 burkar creme fraiche
riven ost
tomater
salt och peppar ev timjan eller oregano.
 
Skiva alllt i lagom biter och stek i smör, tillsätt creme fraichen och krydda. Låt svalna några minuter.
 
Fördela smeten och varva med bröd. Sista brödet endast tomater och riven ost.
 
In i ugnen i ca 20 minuter så osten får lite färg. Servera med sallad.
 
 
 
 
Steker allt i smör tills baconet är klart.
 
 
I med creme fraichen.
 
 
Fördela smeten till två varv.
 
 
Sista brödet.
 
 
Ni kommer inte bli besvikna. Om Ni vill göra en liten smörgåstårta gör en halvmåne eller köp små polarbröd
och gör portionsbitar.
 
Ha en bra dag, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: