MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Coleslaw!

Kategori: Allmänt

 
 
Här kommer fyllning nummer ett till hamburgerbröden. Självklart kan man ha coleslaw till det mesta, så gott.
Jag har testat många recept som jag även delat med mig av till Er, här kommer ett till.
 
Så nyttigt med rotsaker och bra för kassan.
 
Jag river min kål på en mandolin men det går lika bra med en osthyvel. Morötterna river jag på ett rivjärn, stora hålen.
 
Coleslaw håller flera dagar i kylen så man kan göra den i god tid så den får gotta till sig.
Receptet är från ICA.
 
  • 7 dl finstrimlad vitkål
  • 1 liten morot, riven
  • 1 liten rödlök eller gul lök, hackad
  • 1 dl crème fraiche, youghurt eller gräddfil.
  • 1/2 dl majonnäs
  • 1 tsk fransk senap
  • 1 tsk socker
  • 1/2 tsk salt
  • 1 krm grovmald svartpeppar

Riv och hacka allt, blanda majonäs, socker, salt, peppar, senap och youghurt, smaka av.
Blanda allt och låt vila svalt minst 2 timmar.
 
 
 
Så lätt och så mycket godare än köpt. Jag tog extra senap så den blev lite sting i.
 
Kram till Er alla från Ann
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: