MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Falsk Wienerschnitzel!

Kategori: Allmänt

 
 
En favoriträtt bland vardagsmaten är en falsk schnitzel gjord på gris och inte kalv, mycket billigare.
 
Jag vet inte om det är sardellerna och kaprisen som gör hela rätten men det är supergott. Min mamma gjorde den här rätten ofta till oss när vi var små.
 
Jag köper skinkschnitzel av gris som jag dubbelpanerar.
 
1. först vänder köttet i vetemjöl
2. sedan direkt doppar jag köttet i ett uppvispat ägg
3. sist doppas köttet i skorpsmulor
 
I stekpannan med massor av smör och en gärna en skätt olja. När köttet är klart häll på grädde och koka upp
en stund till det blir lite tjockt. Själklart har jag salt och peppar på både köttet och i såsen som Ni förstår.
 
Serveras med potatis och citronskivor med sardeller och kapris, mums.
 
 
 
 
Vi tog ingen sås den här gången utan potatismos istället, lika gott.
 
Ha en bra dag och klä Er varmt, kramar Ann
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: