MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Wienerschnitzel!

Kategori: Allmänt

 
 
Kalvkött äter vi väldigt sällan och det är synd för det är ju så mört och gott.
 
Vi var på Dennis kött och köpte kalvinnanlår till riktig Wienerschnitzel annars brukar jag ta fläskkött.
Jag dubbelpanerade och stekte i olja och smör för att få ytan frasig.
När köttet var färdigstekt tog jag upp det och hällde i ca ½ dl grädde i stekpannan som fick bli lite
sås.
 
Tillbehör blev kokt potatis, kokta sockerärtor, citron sardeller och kapris.
 
Just nu tycker vi att tomater och sallad är så trist och smaklöst, måste vara kylan. Jag längtar
efter solmogna tomater som är sommarvarma.....
 
 
 
Det går fort ca 2 minuter per sida.
 
 
Efter fotot hällde jag på massor av kapris, mums!
 
Ha nu en bra vecka, kramar Ann
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: