MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Sommardag!

Kategori: Allmänt

 
 
Min sockerkaka jag bakade igår blev jätte fin, fastnade inte i formen vilket den brukar göra. Jag smörjer som en galning och bröar men den fastnar iallafall. Nu hade jag en Tefalform vilket tydligen var knepet eller tur.....
 
Jag undrar hur silikonformarna är, dom verkar bra men jag har aldrig testat. Undrar om dom ska smörjas och bröas? Har Ni testat, tipsa gärna mig.
 
Just nu förväller jag lite kantareller för att kunna frysa in. I vinter blir det en kantarellsås till något gott kött och drömmar om sommaren.
 
Idag tror jag det blir sillmiddag med min potatis som jag ska gräva upp ur en kruka.
 
Sockerkaksrecept finns här!
 
Märker Ni att jag blivit jäkla bra på att länka recept, så stolt över mig själv, he he.
 
 
 
 
Ha en underbar dag, kramar Ann
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Silikon formen ska ligga i frysen mesans du gör smeten, då sluter sig porerna och inget ska fastna.
    Lycka till nästa gång om du vill prova.
    Kram Monica

    Svar: Tack snälla för tipset. Nu ska jag köpa mig en kul form och testa.Ha en fin dag, kramar Ann
    Ann

    2013-07-09 | 05:32:17

Kommentera inlägget här: