MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Blåbärssoppa!

Kategori: Allmänt

 
 
Vilka fina dagar men kyliga. Vi har varit ute en hel del och gått med en paus i solen.
 
Jag längtar så efter att få plantera lite frön i min nya sålåda som jag ska visar Er senare.
Tyvärr är det t.o.m för kallt på min inglasade balkong för små frön.
 
Jag testade för först gången att göra egen blåbärssoppa, succé. Både gott och så enkelt.
Jag har fortfarande massor av bär kvar i min frys, köp om Ni inte har.
 
Jag gjorde en liten kanna.
 
½ liter blåbär
½ liter vatten
ca 3 msk socker, jag tog Stevia, smaka av efter varje sked Du häller i.
1 msk potatismjöl som Du blandar ut i ½ dl kallt vatten.
 
Koka upp bär vatten och socker, häll i potatismjölsvattnet lånsamt och vispa hela tiden.
När det är lagom soppkonsistens häll ej i mer.
 
Låt svalna och drick kall eller drick varm, mums.
Så bra att veta att det inte är massor av färgämnen och annat i.
 
 
 
 
Min kanna med nygjord soppa.
 
Ha en bra start på nya veckan, snart är det påsk.
 
Kramar Ann
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: