MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Borough Market!

Kategori: Allmänt

 
 
Vi besökte en jätte härlig matmarknad vid London Bridge, Borough Market. Man åker T-bana till station London Bridge och följer skyltarna, Det är verkligen värt ett besök. Där ligger även en jättefin Whisky Shop som har ett fantastiskt utbud. Jättebra att muta männen med, Vinopolis Whisky Shop. Gissa om lilla maken gick igång.
Lite polis över namnet, ha ha.
 
Jag gick igång på all mat och även Andrea, varför finns inte detta i Sverige. Vi provsmakade ALLT.
Vi åt även lunch och det var inte lätt att välja, såklart jag valde grillade hemgjorda korvar.
 
Vi köpte goda chokladpraliner i olika smaker, korv, ost, bröd och oliver med oss hem.
Erik köpte Whisky och var såååååå nöjd.
 
 
 
 
Vilka underbara tomater, olika färger och sorter.
 
 
 
Min lilla pralin plockar praliner!!
 
 
Nypressad juice köpte vi.
 
 
Vilka champinjoner, dom små är som våra, dom stora var gigantiska.
 
 
 
Maränger med olika smaker, vilka sockerbomber.
 
 
 
 
 
En galet god brownie gick lätt ner i magen.
 
 
Min korvlunch, bröd, sallad, korv, stekt lök och olika guckor och såser som man själv fick lägga på.
Ja, jag åt upp hela.
 
 
 
Vilka fina rädisor.
 
 
 
En av krogarnas tak, så coolt.
 
 
Här lagas det korvar och Italienska köttbullar i tomatsås. Take away!
 
Massor av roliga vegetariska rätter och guckor.
 
 
 
Lite streching igen, arma barn vad hon fick gå långt och mamma tvingade henne smaka o äta allt.
 
 
Ja, Ni förstår den stora glädjen att få snacka med en expert på whisky. Jag dricker gärna ett glas bara
inte är så rökig. Det är lite mys över whisky och cognac tycker jag.
 
Såg på tv att Nour El-Refai Har en egen whisky samling, så ballt. Kanske jag ska börja samla
jag också.
 
Nu har Ni fått se så mycket bilder hela veckan från vår resa, nästa vecka blir det något annat.
 
Ha en underbar torsdag, kramar Ann
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • birgitta säger:

    Älskling vilken fin sida du fått och mycket enklare att kommentera. pusssss

    Svar: Tack lilla fining, Andrea hjälpte mig. Puss Puss
    Ann

    2013-05-16 | 14:17:32

Kommentera inlägget här: