MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Burrata!

Kategori: Allmänt

 
Min favoritost just nu den här veckan. Jag åt den första gången på Jamie´s  förra året, den har varit lite svår att få tag i. Läste Charlotte Perrellis blogg att den är även hennes favorit och att hon hittade den i en delikatessbutik i Djursholm. Nu har ICA Esplanad på östermalm fått in den, ostlycka.
 
En liten ost kostar ca 30 kronor men det är värt varenda öre. Servera den med lite olivolja, mynta och eventuellt finstrimlad röd chili. 
 
Vi har njutit av helgen på landet och jobbat i trädgården med jord och blommor. Eftersom vi fått skaffat nytt avlopp så är det en hel del att göra. Jag har planterat mina potatisar och lite blommor.
 
 
 
 
 
Förgroddade i mjölkförpackningar och nu i krukorna.
 
 
Så här ser dom ut när man lossat tetra paken, tre veckor tog det. Nu kommer det gå lite snabbare att få
potatis.
 
 
Mina fina gamla burkar, loppisfynden 5 kronor styck. Kul med murgröna i.
 
 
Ni kanske förstår, massor av jord som Erik jobbar med. Erik hade god hjälp av lilla grannflickan 1½ år som hade sin lilla spade och öste jord i skottkärran från en jättehög, så gulligt.
 
Ha en bra start på nya veckan, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: