MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Rabarberkräm!

Kategori: Allmänt

 
 
Passa på att göra lite god kräm nu när rabarbern är som finast. Det smakar verkligen sommar och med kall mjölk och en knäckemacka så är det sommar.
 
Vi gillar att ha krämen på pannkakor testa om Ni inte smakat tidigare, mums.
Jag köpte rabarer men hoppas att mina plantor blir stora och fina till nästa vår så jag får skörda egna.
 
Om man ogillar strävheten av rabarber ha i lite äpple så försvinner den. Jordgubbar är också jättegott att ha i krämen.
 
Just nu skulle jag vilja stå vid spisen hela tiden, jag bara längtar efter att få baka och laga mat. ni märker att det är bra att vara min man om man gillar mat, he he. Tur att Erik har koll på sin kropp.
 
Jag läser alltid på paketet med potatismjölet hur mycket jag ska ha i, funkar alltid och lätt.
 
 
 
 
Stevia smakade jättebra, ingen skillnad mot socker.
 
 
 
Ha en bra dag, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: