MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Istanbul!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Nu åker jag till Istanbul med jobbet, ska bli så kul. Vi ska få massor av kultur, kurs och mat. Turkisk mat är verkligen jätte god, alla små goda guckor och dolmar mm.
 
Jag brukar försöka mig på att göra en del rätter som Ni vet. Nu ska jag handla kryddor i kryddbasaren, brukar bli för många så när man kommer hem vet man inte vad man köpt.
 
Jag och Gullan ska börja vår resa på Centralen med en lättlunch och sedan tåget till Arlanda.
Jag måste nog växla lite pengar så man kan göra rätt för sig. Visst kan man använda kort men inte på alla ställen.
 
Vi ska bo på ett hotell vid Stora Basaren, kanonläge.
 
Vädret lär bli bra ca 20 grader och sol alla dagar, tar nog med sandaletter.
 
Visst ser det gott ut!
 
 
 
Ha det så bra mina vänner, kramar Ann
 
Självklart kommer det blogginlägg men dom är inte från Istanbul, datorn är hemma.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: