MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Felix Grytbas!

Kategori: Allmänt

 
 
Jag har tidigare tipsat Er om Felix soppor som är både goda, kalorisnåla och dryga. Nu har jag testat grytbasen som finns i flera olika smaker. Jag hade lite kyckling hemma i frysen som jag stekte i bitar och i med grytbasen.
Jag serverade sallad och bulgur till som jag hade hemma.
 
Felix har verkligen lyckats även med denna produkt. Visst är det skönt att laga mat lite snabbt ibland.
Burken räcker till 4 portioner, vilket också är bra.
 
Vilken höstdag vi har idag, det blir mys inne med städning och lite bak tror jag.
I går kväll bäddade jag rent och vintertäcken åkte i påslakanet, så mysigt. Jag älskar stora tjocka bulliga täcken.
 
Nu äter jag en god fukost med gott rågbröd från Fabrique, kaffe, nypressad äppel och apelsinjuice som ett hotell här hemma. Väntar nu på att städerkan ska orka snygga till........
 
 
 
 
 
 
 
Den ser trist ut men jag klippte i lite persilja så blev grytan så snygg.
 
Ha en bra höstdag, kramar Ann
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: