MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Fläskfilé med banan!

Kategori: Allmänt

 
 
En retrorätt, fläskfilé med currysås och stekt banan. Den här rätten älskade jag som yngre och speciellt den stekta bananen. Jag köpte jättebillig fläskfilé och då blev det denna rätt.
 
Stek fläskfilén med salt och peppar. Gör en sås på hälften grädde och fälften mjölk, salt curry och lite peppar. Ha i lite redning så såsen tjocknar. Stek bananhalvor i smör. I med köttet i såsen men inte bananerna utan dom lägger man på vid servering.
 
Som Ni märker är det superlätt och gott.Nu är nog hösten här verkar det som, men vad det är fuktigt.
Jag gillar när det är torr luft men huden gillar fukt har jag märkt.
 
 
 
 
 
 
 
Sallad och lite goda bönor till.
 
Ha en skön dag mina sköna, kramar Ann
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: