MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Majsknäcke!

Kategori: Allmänt

 
 
Nu kör vi ett knäckebröd till, på begäran av mina arbetskompisar. Jag har ju dom som testpatrull som Ni vet. Det här brödet är också härligt beroendeframkallande, receptet har jag fått av en gammal vän, Agneta C.
 
Jag tror jag har ett till recept som måste testas.
 
Jag tycker alla tre jag gjort är goda på olika vis och lite beroende på vad man vill ha dom till, frukost eller kanske fin ost.
 
Det här brödet innehåller majsmjöl och år en fin gul färg och blir hårt.
Jag gjorde smeten och tryckte ut den med fingertopparna som jag blötte i lite vatten för att det inte fastna.
 
Recept:
 
2 dl majsmjöl
½ dl linfrön
½ dl sesamfrön
0,75 dl solrosfrön
0,75 dl pumpafrön
½ dl olja
2½ dl kokande vatten
 
Blanda allt, tryck ut på bakplåtspapper, grädda i 150 grader i 60 minuter.
 
 
 
 
 
 
 
Så fina och härligt knapriga, perfekt till frukost med bra pålägg.
 
Ha en underbar vecka, kramar Ann
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ursula säger:

    Det här är ju perfekt! Nu vet jag vad jag ska använda alla slattarna i mina olika fröpåsar till. Tack!

    Svar: Precis så tyckte jag också, man kan självklart ta mer av något och mindre av något, kan aldrig bli fel bara annorlunda. Ha det bra o lycka till, kram Ann
    Ann

    2013-09-10 | 22:51:45

Kommentera inlägget här: