MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Jessicas köttbullar!

Kategori: Allmänt



I år har Andrea ett önskemål om köttbullar på julbordet. Recept Jessica Wahlgren, tydligen känd för sina köttbullar.

Jag älskar när familjen har lite önskemål. Jag provlagade dom i helgen, väldigt goda.

Jag döper gärna om dom till Anns goda köttbullar, högsta betyg fick dom.

Jag tänker inte laga mina innan jul utan dom ska få stekas på julafton för bästa smak. Blir det då över kan man då frysa in och ha till senare tillfälle.

Recept:

500 gram nötfärs

1 dl mjölk
1 dl ströbröd
1 ägg
1 tsk dijonsenap
1 tsk kalvfond
1 liten riven lök
Salt o peppar efter smak

Blanda allt utom färsen och låt söta en stund, sedan i med färsen och rulla köttbullar, stek i smör, njut av dessa små godingar.







Ha nu en bra dag, ingen julstress man hinner bättre om man tar det lugnt. Allt finns att köpa färdigt om tiden tar slut. Det viktigaste är att vara tillsammans. Se till att få lite hjälp.

Kramar Ann ❤️❤️🎅🎄

Kommentarer


Kommentera inlägget här: