MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Fiskpaket!

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
Igår blev det fiskpaket till middag. Ett jätte enkelt sätt att få fisk god och smakrik fisk, nyttigt också.
Jag köpte torsk på ICA, jag tog inte torsken från Östersjön pga alla miljögifter. Jag tror konsumenterna börjar förstå att man inte ska äta Östersjöfisk, den är nämligen väldigt billig, affärerna blir inte av med den.
 
Jag fyllde mitt paket med fisk, färsk broccoli, purjolök, dill, tomater, zucchini, kokt ägg, och matlagningsgrädde.
Jag hade örtkrydda och lite extra salt o peppar som krydda.
 
Ni vet väl att man även kan äta stammen på broccolin men skala den och skär i mindre bitar, god även rå.
 
In i ugnen 200 grader ca 30 minuter, klart.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Maten blev uppskattad av hela familjen. I kväll ska jag laga mat på Cajsa Warg med jobbet, lovar att fota.
 
Kramar Ann
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: