MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Grön pasta!

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
Vi äter ofta zucchini istället för pasta, vi mår bättre av att inte äta så mycket kolhydrater. Idag blev det en god köttfärsås och stavar penne av zucchini som jag hällt lite olja på, salt och peppar. Man äter den kall, så gott och man blir mätt.
 
Köttfärsåsen innehöll, gul lök, vitlök, en burk körsbärstomater och lite matlagningsgrädde. Jag gör den såsig och kryddar med salt och peppar. Lite tillbehör blev det också som Ni ser.
 
Självklart hade vi nyriven parmesan på, älskar den osten så mycket.......
 
I morgon är det Alla Hjärtans Dag, jag önskar mig massor av fin choklad, hoppas någon maken läser min blogg. Han brukar kommentera den ibland, som Du har stavat fel eller något i den stilen ha ha.
 
 
 
 
 
Ha en bra dag, kramar Ann
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: