MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Räksallad!

Kategori: Allmänt

 
 
Just nu är det mycket skriverier om räkor som Ni kanske sett. Det sägs att våra västkusträkor ska bli rödlistade av WWF. Om det blir så får vi äta frysta räkor från Grönland, trist.
 
Jag älskar färska Smögenräkor, men inte till vilket pris som helst, då menar jag inte vad dom kostar.
 
Här har jag gjort en god räksallad och räkorna är Kosterfiskarns handskalade på burk, säkert de rödlistade.
Jag köpte burken för en vecka sedan.
 
Tips på en lätt och bra fredagssallad, gott bröd, ost och något gott i glaset.
 
En stor bild på min favorit majonäs när jag inte gör egen. Den är lite dyrare men så värd sitt pris, testa.
 
 
 
 
 
 
 
 
En efterrätt, melon och ananas.
 
Ha en bra torsdag, kramar Ann
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: