MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Stockfackla!

Kategori: Allmänt

 
 
Ledig dag som ni märker, sent blogginlägg. Sjävklart hade jag sovmorgon o sov så gott till halv sex!!!!
Nu har jag städat, tvättat och fixat hemmet. Finns alltid något att göra.
 
Gud vad jag är trött på alla jäkla cupcake som dom bakar på nyhetsmorgon TV 4, kan dom inget annat. Jag vill ha nya recept åtminstonde lite nya smaker på kakorna, idag var det chokladcupcakes.
 
Kolla vad vi myste med på landet, en stockfackal från Clas Ohlson. Den brann så fint och det blev hög mysfaktor. Glöm inte att följa instruktionen, man måste ha något under den, INTE trädäck.
 
Erik säger att han kan tillverka stockfacklor själv, gissa om han ska få göra många till mig, tänt var det här!!!!
 
 
 
 
 
 
 
Ha en bra dag, kramar Ann
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Monika Karlsson säger:

    Hej! Vad kul att du testat de där facklorna! Jag stod och höll i en förra veckan, men tvekade. När jag kommer till storstaden igen får jag väl slå till.
    Men HUR gör man en själv? VAD är det som brinner?
    Mysigt med eldar i mörkret iallafall!
    Ha det!
    Monika

    Svar: Eriks idé är att borra hålen och sedan lägga i en tändkub, som man tänder grillar o spisar med. Köp en o testa så kan Ni se hur den är gjord. Kram Ann
    Ann

    2014-02-13 | 18:13:31

Kommentera inlägget här: