MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Varm Smörgåstårta!

Kategori: Allmänt

 
 
En favorit i repris. Den här varma smörgåstårtan är så lätt att göra, den är mättanden och gooood.
Jag gjorde den i fredagskväll och det som blev över åt vi till lunch i helgen, lika god dagen efter.
 
Jag tog champinjoner på burk för att jag hade det hemma, färska är ju alltid godast men burk är helt ok.
 
Jag bjuder ofta på den här när vi har gäster på landet, snabblagad o räcker till många (minst 6 personer). Man kan göra en halv tårta om man inte vill ha en jättestor, halvera receptet.
 
Idag blir det fix här hemma och en promenad med mor kära mor.
Just nu är alla maskiner igång, tvätt, disk o kaffemaskin. Älskar frukost utan stress.
 
Recept:
Polarbröd en förpackning, 6 st halvmånar.
 
2 burkar creme fraiche
2 burkar svamp eller färska
1 purjolök
4 hg rökt skinka eller kalkon (bacon är också gott)
riven ost
tomater
kryddor
 
Skär lagom bitar av allt, stek i en panna, i med creme fraiche, krydda med salt o peppar.
 
Varva smeten med bröd, överst skivade tomater och ev. lite oregano eller timjan och roven ost.
Självklart kan Du krydda med det Du gillar tex paprikapulver.
 
Ini ugnen 200 grader i ca 20 minuter, klar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag hämta kaffe o njuta, kramar Ann
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: