MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Dieter!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Nu är det verkligen den tid då tidningarna är sprängfyllda med olika dieter. Jag följer gärna 5:2 dieten med få kalorier och fasta. Det sköna är att det är inga konstigheter med den dieten, bara låta bli att äta så jäkla mycket och ofta.
 
Jag köpte några nya tidningar för lite nya recept med få kalorier. Jag lovar att 500 kalorier (kvinnor) 600 kalorier (män) på en 5:2 dag är mycket mat. Att byta ut pastan mot zucchinipasta är så gott och bra. Jag har tidigare tipsat om min bok som gör att man kommer igång av Ulrika Davidsson. Recepten är så goda och hela familjen kan äta dom. Ge barnen pasta, ris och potatis istället.
 
Har Ni lite övervikt, testa en vecka med bra LÄTTLAGAD mat som är nyttig. Man behöver inte svälta som många tror. Det är även bra för kroppen att återhämta sig, finns massor av forskning.
 
Vi är så bortskämda att tugga på något jämt och fika, det kan inte vara bra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu kör vi!
 
Kramar Ann
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: