MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Lövbiff med vitkålssallad!

Kategori: Allmänt

 
 
En jättegod och matig middag med lite kalorier per portion. Receptet är från Ulrika Davidssons bok 5:2. Om man serverar barn samma mat så ha lite ris extra till dom, man bantar inte barn.
 
Det här gick snabbt att laga och man kan föärbereda allt utom att steka köttet redan dagen före. Vi tog inte nötter eftersom två i familjen inte jag inte tål nötter.
 
Om jag vill ha en chokladkaka för mig själv blir det en med nötter, det lärde Eriks föräldrar mig ha ha.
 
Gårdagen var galet inrutad med tvätt, strykning, hälsa på föräldrar, handla mat, laga mat mm mm. Jag älskar att ha att göra, jag är nog släkt med en Duracellkanin. Tur att jag har en lugn man som tvingar mig att ta det lugnt ibland om han lyckas.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mums, ha en bra dag, kramar Ann
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: