MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Putsa mässing!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Som vanligt far jag omkring som en virvelvind på mina lediga dagar, även igår. Jag läste i tidningen Tara ett underbart trick att få mässing rent.
 
Jag brukar låta Erik putsa allt här i hemmet, mäsing, silver och glas. Nu kan jag själv!
 
Man blandar lika delar salt och 12 % ättiksprit, jag tog 2 msk av var. Putsa med en mjuk trasa och efterputsa.
 
Så fint det blev, kul, enkelt och man blev inte svart om händerna.
 
 
Kolla min skitiga Svensk Tenn lampa, älskar den när den blänker.
 
 
Så fin, snygg även utan skärmar. Ett arvegods från Eriks familj.
 
 
Mina liljor plockade jag fråm och putsade, undrar om jag kan hitta mer prylar att putsa....
 
 
Ha en bra dag mina vänner, kramar Ann
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: