MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Rödbetor!

Kategori: Allmänt

 
 
Ett vackert fat med rödbetor och ruccola. Visst blir man glad av att få detta till middagsmaten, även makgen blir glad. Jag har skivar en skalad rå rödbeta på min mandolin supertunnt. Sedan droppade jag citron och olivolja på och det fick stå ca 30 minuter. Sedan garnerade jag med ruccola och lite nymald peppar.
 
Jag tog endast en stor rödbeta till mitt fat, snacka om ekonomi.
 
Har Du ingen mandolin ta osthyvel eller potatisskalaren, det gjorde jag förr.
Jättegott tillbehör till det mesta eller en förrätt. Akta Er för fläckar på kläderna, det går bort med lite fläckborttagningsmedel.
 
Vad jag blir galen på vädret, avskyr snö i stan.
 
 
 
 
 
 
Ha en bra dag, trösta Er med mat, det gör jag , kramar ANn
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: