MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Sillpaket!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Tänkte visa Er en av mina favoriträtter på sill. Vi åt det här i helgen när solen värmde. Det som är bra är att man äter sillen varm så den hade passat även idag när det är busväder.
 
Idag är jag ledig och tänkte ta en biltur till Blomsterland för att få lite mer vårkänslor, fan vad jag hatar snö.
 
Så till receptet.
Hur mycket man tar av alla ingredienser bestämmer man själv, tycke och smak.
 
Till mina paket tog jag:
 
6 potatisar
en bit finstrimlad purjolök
3 stora tomater i bitar
2 hackade ägg
1 burk matjesill i mindre bitar
en svätt grädde eller klick smör i botten.
 
In i ugnen i 200 grader ca 15-20 minuter.
 
 
 
 
 
 
 
Mina söta vaser som är loppisfynd. Gardinerna är arvegods från svärmor så otroligt balla 1960-1970 talet
jag.
 
 
Ha en kanondag trots vädret, kramar Ann
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: