MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Brödpaj!

Kategori: Allmänt

 
 
Så blev det en Italiensk brödpaj på lite rester i kylen. Jag tömmer kyl och frys för att börja på nytt, så skönt och riktigt gott.
 
Jag har tipsat om den här pajen tidigare, en favorit hos oss. Man varvar vitt bröd gärna gammalt, hackade soltorkade tomater mellan brödskivorna, vispa ihop ägg och mjölk lika delar, (1 ägg till 1 dl mjölk).
 
Min form blev 4 ägg och 4 dl mjölk, krydda med oljan från tomaterna o lite extra salt o peppar. Gräddas i ca 20-30 minuter i 200 grader.Serveras med sallad.
 
Efterrätt blev persikor i ugn, turkisk youghurt och lite ringlad flytande honung på, mums.
Erik tål inte stenfrukter med är dom tillagade går det bra, hans sätt att få njuta av perikor mm.
 
Nu ska jag handla massor av mat för på lördag ska vi ha middag för mina föräldrar, syster och gullisen Madde.
Jag vågar inte berätta för Er allt jag redan gjort, Ni skulle svimma ha ha.
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha en bra sommardag, kramar Ann
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: