MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Cigarrbörek!

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
Sommartider Hej Hej Sommartider........
 
Finns inget härligare än att köra bil och spela Gessle HÖGT och sjunga med, det gjorde jag igår. Lugn jag var ingen trafikfara, 30 väg genom Huvudsta.
 
Nu kan jag äntligen göra godaste cigarrböreken i stada, med fin hjälp från min Gulliga Gullan. Ni måste testa för det är så enkelt och blir så otroligt gott. Man kan ha dom som tillbehör till middagen eller förrätt eller till frukost som lilla Gullan har, he he.
 
Hemligheten är att fritera dom, men man kan även steka i mycket olja enligt Gullan, lika bra.
 
Köp färsk fillodeg som är färdiga trekanter (gör egna trekanter annars av ark), finns på Willys.
 
Blanda Turkisk fetaost och massor med finhackad storbladig persilja, finns också på Willys, bra priser.
Du kan göra cigarrerna klara (inte steka eller fritera) och frysa ner, ta fram och fritera.
 
Hur mycket ost och persilja beror på hur många cigarrer Du tänker göra. Gör det Du tror och gör mer om det behövs, så enkelt.
 
 
Följ mina bilder:
 
 
 
Gosaste fetaosten tycker jag, finns i stora och små burkar.
 
 
Pensla på lite vatten i kanterna som klister.
 
 
 
 
Hit kan Du förbereda, frys in.
 
 
 
Låt cigarrerna svalna, dom är så VARMA att man lätt bränner tungan. Dom är precis lika goda kalla.
 
 
 
 
 
Här står jag på landet och friterar. Visst har jag lite dubbelhaka kameran ljuger aldrig det är nog bara vinkeln ha ha.
 
Ha en bra dag mina vänner, kramar Ann
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: