MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Kummel!

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
 
 
Vilken helg vi haft, massor att göra. Vi har ju hjälpt Andrea att flytta till en egen lägenhet i Sundbyberg, så roligt. Men vad tomt det blev här hemma både i garderober och ingen som pratar o skrattar hela tiden.
 
Jag var bilvakt vilket passade mig. Det spöregnade och när allt var inburet så slutade det, typiskt.
Jag fyllt hennes kyl och skafferi så hon inte svälter ihjäl, typiskt mig o tro att hon inte kan gå och handla själv.
 
 
Vi har ätit kummel. jag har aldrig lagat det själv och vet inte om jag ätit den fisken tidigare. Jag köpte den på ICA MAXI 119 kronor kilot för så fin filé uten ett ben. Jag kommer lag kummel ofta för den var så god, lite smak av räkor. Tydligen äter fisken mycket fina räkor och det ger smak åt köttet.
 
Jag stekte den i smör, man kan även grilla den. Tillbehör blev stekta zucchinislantar, blomkålsmos stekt grön sparris, citron och pesto.
 
Blomkålsmos är lätt att göra, koka blomkålen och mixa den slät, krydda med salt och peppar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stek i olja och smör.
 
 
 
 
God nyttig mat.
 
Ha en bra måndag, kramar Ann
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: