MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Rabarberkräm!

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
Det är lika gott varje vår med rabarberkräm på de första rabarberna. Jag skalar mina och sockrar efter smak. Den här krämen hade jag stevia sugar i så det blev lite nyttigare. Potatismjöl har jag i för det ska bli tjockt och då gör jag enligt paketet.
 
Det är lätt att göra kräm så tveka inte. Bra efterrätt, lunch eller mellis. Erik vill ha små knävkebrödbitar i sin kräm, faktiskt riktigt gott.
 
Igår var jag på Ikea med mamma och shoppade lite prylar. Hade tänkt köpa servetter men så trista färger, jag vill ha ljusa sommarpasteller nu. Vi åt lunch där, inte köttbullar utan lax. Det gladde mig att dom hade ekologisk mat och glass till barnen, Bravo Ikea.
 
Sedan handlade vi mat på City Gross, jag kommer av mig när det är så stort. Dåligt med ekologiska varor så det blev en pyttekasse, billigt o bra. Lilla Doris får man jaga när hon kör iväg med kärran, vilket tempo ha ha.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu vill jag ha värme, Ni får en varm kram av mig, Ann!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: