MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Lax!

Kategori: Allmänt




Vilken helg underbart väder. Jag har visserligen varit lite trött o snuvig, Erik var det i veckan. Så härligt att bli ompysslad av kära maken.

Vi grillade blandfärsbiffar med grönsaker. Väldigt enkelt men väldigt gott.

I veckan gjorde jag en god lax. Lägg en bit lax i en ugnsfast dom och täck med créme fraiche, smulad fetaost och färsk basilika.
Självklart så saltar o pepprar Du laxen först.

In i ugen i 200 grader ca 20 minuter, kolla genom att dela fisken med två gafflar.

Jag serverade ris och sallad till. Gör lite extra och ha till lunchlåda.








Min egen trädgårdsmästare som planterar till mig när jag vilar i solen. 

Ha en skön dag o passa Er för förkylningsbaciller.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: