MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Pepparkakor!

Kategori: Allmänt




Så har jag börjat julbaka, pepparkakor. Jag köper min deg på bra bagerier dom Ni vet. Skulle aldrig orka stå och knåda.

Igår fick jag en fin deg från Josse, jag blev så glad.
Degen är köpt på Rosendal på Djurgården. Verkligen kul present nu i jultider.

Jag delade min deg och la en halva i frysen ca 30 minuter, sedan hyvlade jag den, ta en mandolin eller osthyvel. Det blir charmigt ojämna tunna goda och snabblagade kakor.

Det ska bli figurer av den andra halvan.

Man kan spara degen i frysen i ett par månader om man vill.






Snabbgräddade ca 5 minuter i 200 grader. Förlåt suddig bild.

Ha en bra tisdag, kramis Ann 😘😘 Tack Josse❤️❤️

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vad fina dom blev 😍

    Svar: Eller hur ha ha, men dom blev tunna och jättegoda. Jag uppskattar enkelheten att göra tre plåtar kakor på 5 minuter 😜😜😜😘😘❤️
    Ann

    2015-12-01 | 06:27:59

Kommentera inlägget här: