MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Fiskpaket!

Kategori: Allmänt




Fisk är ju så gott och ganska billig mat, jag gillar all sorts fisk. Det kan bli lite mycket lax för den är ju så lättlagad.

Man ska tänka på att inte köra fisk för länge i ugnen. Kolla hela tden, var femte minut, när köttet delar sig och är lite blankt ej rått, då ör den klar.

Jag gjorde goda fiskpaket som jag hade färdig hollandaise till. Man kan ha vilken kall sås som helst eller bara lite smält smör.

Jag gjorde mina paket i bakplåtspapper, blir fint.

Paketinnehåll:

Valfri vit fisk
Räkor
Kokt potatis i skivor
Färsk broccoli 
Tomat
Strimlad purjolök
Grön sparris
Rivet citronskal, salt och peppar
En smörklick

In i ugnen 200 grader ca 15-20 minuter










Kul sätt att servera, låt barnen få välja själva vad dom vill ha i
sitt paket.


Ha en fin tisdag kära vänner, kramis Ann



Kommentarer


Kommentera inlägget här: