MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Majssallad!

Kategori: Allmänt




Nu är jag helt tokig i lite varma sallader. Hösten är ju här och vi behöver massor av vitaminer.

Den hör salladen gjorde någon på TV4, jättegod och enkel.
Jag hade nämligen massor av färska majskolvar i helgen. Vi hade tänkt grilla på landet, maken fick snuva så vi blev hemma.

Det går lika bra med Gröna Jättens burk majs, då går det snabbare eftersom den är klar.

Jag skar av majskornen med en vass kniv.

Mängden på ingredienserna kan Ni bestämma själva.

Ta en röd paprika och rosta ca 10 minuter i ugnen så den blir mjuk.
Skär den i små fina bitar.

Stek majs och paprika i en panna med paprikapulver gärna rökt och lite salt.
Blanda i finskuren salladslök ( lökblast eller fin purjo), saften av en lime hälls på.

Servera som tillbehör.






Så vacker och god.

Ha en bra torsdag, kram Ann

Kommentarer

  • Yvonnsann säger:

    Hej på dig morsAnn, nu ser du att jag har läst hela ditt förflutna! Sitter här idag på lördagen, Mattias tjattrar med patienter hela tiden och jag sitter och lyssnar på "Ring så spelar vi". Alla gamla avtrycksskedar är rena och jag fick ett hugg i handen, AAAjjj !!!!
    kramis fr Yvonnsann

    Svar: Ha ha kul min fina vän, stor kram Ann 😘😘
    Ann

    2015-10-10 | 09:26:56

Kommentera inlägget här: