MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Sockerfilmen!

Kategori: Allmänt



Hej alla mina sockerråttor, inklusive mig själv. Igår såg vi en jättebra film om socker som jag rekommenderar. Den finns på Svt play och är verkligen värd att se.

Se den nu i helgen och nästa gång Du handlar mat eller köper färdig  kommer Du tänka till. Fan, vad vi trycker i oss socker som vi inte tänker på.

Vi måste tänka på våra och våra små barns hälsa och tänder såklart.

Självklart måste man få lite godis eller läsk ibland men absolut inte varje dag. Jag var nog rätt hård med Andrea som liten, jag ville inte att hon skulle få hål i tänderna eller bli en liten tjockis.

Läsk drack hon väldigt sällan, vi gav henne sockerfria drycker. Vi dippade ofta men då grönsaker. Hon gillade inte chips utan valde gurka och morotsstavar. 

Om jag hade småbarn idag skulle jag ALDRIG ge dom Coca-Cola, massor av socker och vad en Cola innehåller är hemligt, säkert gifter.







Ha en fin helg och var rädda om Era kroppar, man får bara en.

Stor varm kram Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: