MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Advent!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Vilken underbar helg vi haft. Vi åkte till Uppsala i lördags och gick på julmarknad på slottet. Vi hade tur med vädret, sol och lagom kallt. Jag verkligen älskar uppsala, så mysigt med alla affärer och inte stora gallerior.
 
Augusta Jansson har en jätteaffär med underbara chokladbräck, karameller, kolor mm mm. Ni ser på bilderna vad jag köpte med mig hem.
 
Jul på slottet var väldigt fint, man fick även lite kultur på köpet, tavlor och fina väggar.
Det fanns roliga barnböcker om killen Erik ha ha.
 
Vi var och fikade med god smörgås på Fågelsången, alltid gott och trevligt.
 
Sedan åke vi hem och åt god middag med tända ljus.
 
Första advent firade vi i Kungsholms Kyrka där vi även gifte oss för 28 år sedan. Underbar körsång och orkester, verkligen fint och stämmningsfullt. Jag går sällan i kyrkan men är det musik så gillar jag det.
 
 
Här kommer lite blandade bilder.
 
 
 
 
 
Fågelsången vid stadsparken.
 
Verkligen tjusig miljö.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Advent med värme inne och snöstorm ute, burr.
 
Kramar Ann
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: